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10 Jahre 8 Monate her #6187

Hello everyone,

I have not changed it yet, but i buy it at Mercedes.

If anyone has the same problem, here it is:

- Chassi W115
- Motor 615
- Part Number A 0019971241

Thanks,
Nuno

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10 Jahre 8 Monate her #6188

.... I'll translate your text in German!!!

Also Nuno hat nun rausgefunden den "Burgmannsring" (veraltet "Borgmannsring")
von Mercedes Benz
Karosserie W 115
Motor OW 615
Teilenummer A 0 019 971 241
passt haarscharf in die Badewanne!
(Das ist die Abdichtung der Welle, die aus dem Motor kommt Richtung Getriebe) :blink:

Vielen Dank Nuno für Deine Hilfe!

Regards/Grüsse,
Wolle


"Wolle and his Green Lady"
Letzte Änderung: 10 Jahre 8 Monate her von taunus-club-freiburg. Begründung: Ich sein Türke nix bla bla !

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10 Jahre 8 Monate her #6192

Hello Wolle,

No, thank you for your search ;)

Thanks,
Nuno

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10 Jahre 4 Monate her #6566

Hi

in fact the rope seal is a very common problem in the 4 cilinders ohv p2/p3/G13/Transit engines. All our p3 lovers are right. But I have to enfatise 2 things:
1 - I never had that problem on daily use. To my experience ocasional use is a great responsible for rope leaking. And a sure problem on engine ressurected from along years rest.... I know, I saw it.

2 - The oil type is the key; always use mineral oil and a 20w40. The old Shell mineral sold in white boxes, and changed every 3500/4500 Km was a rigid rotine in those days. And that changed with a new EFL 90 Motorcraft oil filter - a rover V8 item will fit and is bigger ! - every time.

Many fools laught of this rotine, but I had a dry clutch cover and a clean engine; they have sh......!

Another trick was Bardhall addive nº 2 to thick the oil a bit more and garantee that the internal galeries were fill. My red light oil alarm was always first off when I started the engine and still on the start engine, and this on a 200K P3.....

If you have to change the rope, follow our friends advice but do replace all the crank shell caps. REMEMBER this is a 3 support crank and it floats......

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8 Jahre 2 Monate her #8759

Hallo Leute, hallo Nuno,

wie ihr mich kennt, helfe ich gerne mit meinem "know how". Ein schweizer Badewannenfreund, Mitglied auf Jürgens und meiner Seite, bat mich, ihm einen Burgmannsring von Mercedes zu besorgen.
Gesagt, getan, setzte ich mich ins Auto und fuhr zu Mercedes. Die konnten mir aber nicht weiter helfen, da die Teilenummmer angeblich nicht stimmt. Also ich habe den Mercedesring drin, Bambi, Nuno und noch einige andere. Die Teilenummer ist hier von Nuno in einem früheren Beitrag hier unter Crankshaft Sealing mit A 0019971241 angegeben. Wer weiss da mehr darüber.

Vielen Dank Voraus,
Wolle


"Wolle and his Green Lady"
Letzte Änderung: 8 Jahre 2 Monate her von taunus-club-freiburg.

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8 Jahre 2 Monate her #8761

Mahlzeit Wolle,
vermutlich haben die keine Ahnung in dem Mercedes-Betrieb. Wenn ich nach der von dir genannten Nr. Google, kommt zum Beispiel dies hier:
www.original-teile-shop.de/a/mercedes-benz/A00199_/A0019971241-dichtring.htm
In D zu bestellen.
oder diese Auktion:
tinyurl.com/Dichtring
(sogar in Amerika findet man den also!)

Sollte also zu beschaffen sein, das Ringelchen.
Mich wundert nicht, wieso der lokale Einzelhandel den Bach runter geht. Leider sehr selten gute Beratung oder ein wenig Mühe.

Gruß
Klaus KW

Letzte Änderung: 8 Jahre 2 Monate her von KennerWanne.
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